15 Okt

Mobilabonnemang som strular

Jag måste säga att jag är besviken på Hallon och Tre. Jag har försökt in i det sista att inte behöva skriva det här inlägget, men tyvärr så är jag tvungen.

Det finns inga gränser för hur mycket sämre mitt mobilabonnemang blivit under de senaste veckorna. Först blev det något problem med att det inte gick att ringa till mobilen. Hmm, konstigt tänkte jag då jag inte fått ett enda samtal på över en vecka. Alltid är det någon filur som ringer och stör mig, men det var helt tyst. Så jag testade att ringa till min egen mobil från en virtuell mobil på nätet, men det gick inte fram en enda signal. Jag insåg att det var ett tekniskt fel någonstans och kontaktade min mobiloperatör Hallon.

Hallon mobilabonnemang erbjudanden

I denna stund var jag inte lika glad som tjejen på deras reklam.

Hallons engagemang och support

Killen på supporten var trevlig men hade ingen teknisk koll. Hans första fråga var om jag hade startat om mobilen. Det är inte ens en fråga, såklart var det det första jag gjort men det hade inte gett något resultat. Efter det sa han att han var tvungen att höra med en kollega vad problemet kunde vara. Jag blev lite irriterad på att inte ens personalen på en mobiloperatör har någon aning om hur de kan hjälpa sina kunder. Iallafall kom han fram till att jag skulle kolla över alla inställningar för mobilnätet och sen återkomma.

Suprise suprise, det var inga fel på mina inställningar. Jag skickade ett mail och la fram problemet och bad om ersättning och en lösning. Lösningen fick bli att skicka in mobilen och ersättning fick jag minsann vänta med. Snopet och otrevligt, men jag hoppas att det ska gå att ringa till mobilen när jag får tillbaka den. Det är väl ändå det minsta man kan anta när man köper en ny mobil, att det ska gå att ta emot samtal…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *